عالی ترین زمان برای تور گرجستان چه زمانی می باشد

چهارشنبه 25 بهمن 1396
10:09
erfsd

تور ارزان گرجستان به علت قرار گرفتن در بین اروپا و آسیا میتواند تجربه خاصی برای توریستها ایجاد کند.ساخت تاریخی و تاریخ قدیمی این کشور در امتداد پیشرفت فرزندان جدید این کشور موفق شده شرایط باحال و تماشایی را برای مسافران ایجاد کند.گفتنی است .

سیاست

پس از استقلال گرجستان در سال ۱۳۷۰ (۱۹۹۱)، ادوارد شواردنادزه وزیر خارجه پیشین شوروی، به عنوان نخستین رئیس جمهور کشور برگزیده شد. گرجستان از همان زمان برسر جمهوری‌های خودمختار اوستیای جنوبی و آبخازیا با روسیه اختلاف داشت، چرا که روسیه اجازه نمی‌داد که گرجستان، حاکمیت خود را در این دو منطقه اعمال کند؛ ولی به دلیل ضعف گرجستان و نیز نزدیکی دولت وقت - به ویژه شخص شواردنادزه - به روسیه، این کشور تن به مصالحه با روسیه داد و پذیرفت که در امور جمهوری‌های خودمختار اوستیای جنوبی و آبخازیا دخالت نکند و با حضور نیروهای روسی در این دو منطقه مخالفتی نداشته باشد.

اما پس از انقلاب گل رز در سال ۱۳۸۲ در گرجستان که با پشتیبانی آمریکا صورت گرفت و منجر به برکناری دولت متمایل به روسیه و روی کارآمدن دولت غربگرای میخیل ساآکاشویلی شد، اوضاع سیاسی این کشور دگرگون شد. دولت جدید سیاست دوری از روسیه و نزدیکی به غرب (به ویژه آمریکا) را در پیش گرفت. همچنین این کشور خواهان عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو شد. در سال ۲۰۱۵ میلادی گرجستان با برداشتن روادید در منطقهٔ قفقاز و گسترش تجارت در این منطقه بار دیگر به روسیه تمایل نشان داد. اما گرجستان به وسیلهٔ رزمایش خود با انگلیس و آمریکا بار دیگر تخم نفاق و کینه را میان خود و روسیه کاشت و اوضاع منطقه را بغرنج‌تر نمود. در آخرین نظر سنجی که توسط رسانه‌ها صورت گرفته است ۷۵ درصد مردم گرجستان خواهان آرامش و ثبات در منطقه به دور از حضور نظامیان ناتو هستند.

در مرداد ۱۳۸۷ و همزمان با بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن، ارتش گرجستان برای بازگرداندن اوستیای جنوبییا همان سامچابلو به خاک خود، به این منطقه یورش برد که با واکنش شدید روسیه مواجه شد و مجبور به عقب‌نشینی شد. اکنون روسیه و چندی از کشورهای کمتر به رسمیت شناخته شده جز کشورهایی هستند که استقلال دو منطقهٔ آبخازیا و اوستیای جنوبی را به رسمیت شناخته‌اند و روسیه با حضور نیروهای خود در این دو منطقه، عملاً کنترل آنها را در دست دارد. به گفتهٔ مقامات روسیه: این کار به گرجستان نشان داد که تا چه حدی پای خود را از گلیم اش دراز کند. برخی کشورها این اقدام روسیه را محکوم و روسیه را تحت فشارهایی قرار دادند و توسط کارشناسان عنوان شد که روسیه به زودی مجبور به عقب‌نشینی از موضع خود خواهد شد. اما چندی بعد از درگیریهای پیش آمده در قره باغ این غربیها بودند که از موضع خود کنار رفته و تسلیم شدند. پس از بحران اوکراین ۳ منطقه از اوکراین جدا و تحت کنترل روسیه درآمد. هم اکنون روسیه حدود ۴۰ منطقهٔ خودمختار را در سراسر جهان تحت کنترل دارد و پیش بینی می‌شود که این ارقام با درگیرهای موجود در جهان تا سال ۲۰۲۵ به ۸۵ منطقه برسد که ۴ برابر بیشتر از مستعمره‌های حال حاضر انگلیس است.

امیدواریم که تور لحظه آخری گرجستان به شما خوش بگذرد


[ بازدید : 113 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سعید مو خود را در کلینیک بکارت بهتر است است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]